Nha Trang & Saigon (Ho Chi Minh city) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Nha Trang & Saigon (Ho Chi Minh city) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Nha Trang & Saigon (Ho Chi Minh city)

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

11 December 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een lange reis weer in de nachtbus kwamen we aan in Nha Trang. Prima hotelletje weer. Tot nu toe is het best prima overal, 10 euro meestal voor een eigen kamer met badkamertje voor een nachtje. Meestal met airco en ventilator. Nha Trang is veroverd door de Russen, echt heel erg veel Russen. Er is 1 groot lang strand met super hoge golven. We hebben 2 dagen op het strand vertoefd, helaas best wel wat flinke buien, dus moesten we schuilen onder de parasol. Na 1 regenbui stond onze hele straat ook blank, dat was met een uurtje weer weg. Ook kwamen we een stel uit Den Bosch weer tegen, we hadden ze eerder ontmoet tijdens onze Ha Long Bay excursie. We zijn met ze uiteten geweest en daarna biertjes gedronken in een bar en spelletjes gespeeld, 4 op een rij, pesten, heel erg gezellig. Toen gingen we weer met de nachtbus naar Saigon..

Saigon is echt een fantastische stad. Toch wel het hoogtepunt van Vietnam. Het gevoel in deze stad is fantastisch, authentiek en toch bruisend. Het is hier goed heet, 35 graden overdag en snachts 29! We hebben heerlijk rondgewandeld en weer lekkere dingen gegeten. Het war museum was ontzettend indrukwekkend, beide waren we erg aangegrepen door alle fotos. Het gevolg van napalm "agent orange" is echt afschuwelijk. Een gruwelijke oorlog is het geweest.

We hebben ook nog een excursie gemaakt naar de Mekong delta. Gevaren op de rivier Mekong, lekker gegeten en daarna een dutje in een hangmat, toen op een kleiner bootje gevaren, door prachtige natuur. Het was een leuke dag.

Een avond hebben we ook doorgebraht in de hipste skybar van de stad, met een fantastisch uitzicht over de hele stad. Hele sjieke bedoeling voor deze budget backpackers! Maar het was letterlijk en figuurlijk ook een hoogtepunt!! Gisteravond wandelde we nog wat rond, toen we een groepje jonge Vietnamezen muziek zagen maken en aan het zingen waren. We gingen bij ze zitten en zongen mee. Kaan heeft ook nog gitaar gespeeld. Het was heel spontaan en heel erg leuk. Dit zijn echt bijzonder leuke ervaringen met locals die het reizen zo super leuk maken!

Nu zitten we te wachten op onze volgende bus, we gaan naar Phnom Penh, Cambodja!

We nemen dus afscheid van Vietnam na 3 weken. Een prachtig land, met heerlijk eten, bijzonder onaardige money oriented mensen maar gelukkig ook wel hele lieve en leuke mensen :-)! Het land van de noodlesoep (pho), springrolls, saigon bier, fruit smooties (sinh to). Het is een heel kleurrijk land wat echt een bijzondere ervaring is geweest!

Bye bye Vietnam and here we come... Cambodja!

• 11 December 2015 - 09:53

Rianne:

Aahhh Saigon <3 The memories.. :) Blij dat jullie Saigon net zo heerlijk vonden als wij! Veel plezier in Cambodja!!! Cheers op jullie eerste Angkor biertje!

Kus, ook van Wouter,
    Rianne

• 11 December 2015 - 21:49

Nalan Bulakeri:

Vietnam gezisini çok güzel anlatmışsın Debbie.Anılarda yerini aldı Vietnam! Kamboçya ,umarım sizi güzel karşılamıştır! Güzel gezmeler...öpüyorummmm...

• 23 December 2015 - 12:14

Yasmin Klose:

.....weer geweldig verhaal.... dat jullie maar eens alles goed bijhouden met steden en namen , want ik kan het soms niet meer volgen hahahaha.... goede reis xxx