Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

16 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Na een busrit van toch al gauw 6 uur kwamen we aan in Chiang Mai. Wat een fijne stad is dit ook weer. Wel heel veel toeristen. Elke avond in Chiang Mai leven we ons uit in de food market, van rijst tot stokjes, fruit shakes, rotee, noedels, zelfs gefrituurde kip. We hebben heerlijk door de stad gewandeld en de tempels bekeken, allemaal erg mooi. Maar wat we ook graag wilden doen, was naar een olifantenkamp. Zo gezegd, zo gedaan.

De excursie begon met een bezoek aan een orchideeen en butterfly farm, best grappig maar gelukkig bleven we maar een half uurtje. Daarna hebben we heerlijk gelunched aan een klein beekje, waar er ook locals waren die een feestje vierden. Ze nodigden ons uit en kregen te eten en te drinken, super gastvrij en gezellig! Daarna begon onze trekkingstocht van ruim 2 uur door de bergen, dit ging erg stijl omhoog en omdat het het droge seizoen is, ligt er veel blad, wat het glad maakt. Gelukkig namen onze gidsen vaak genoeg pauze, dus konden we even op adem komen. Uiteindelijk kwamen we aan in het olifante kamp, waar we deze mooie beesten gelijk zagen. Ook levem er in dit kamp de "long necks", waar we een beetje mee gepraat hebben. Heel apart om al die ringen om hun nekken te zien. Ze beginnen al als meisjes 5 jaar oud zijn. Toen mochten we op de olifant, via een hoog opstapje klommen we erop. Toch wel heel spannend. Kaan ging als eerst en Debbie ging in de nek. De olifantenhuid voelt zo bijzonder. Toen hij ging lopen was het echt zoeken naar balans, je gaat echt van links naar rechts. Onze olifant was erg groot maar ook erg eigenwijs, hij liep constant weg van zijn mahout, zijn trainer, op zoek naar lekkers om te eten. Uiteindelijk gingen we ook de rivier in. Hij zakte langzaam en toen kieperde hij ons zo eraf.. zo het ijskoude water in. We mochten hem wassen, het was echt bijzonder.

In de avond hebben we lekker gegeten en hebben we bij het kampvuur gezeten. Kaan heeft gitaar gespeeld, wat zeker aan de gezellige sfeer bijdroeg. Na een koude nacht in een bamboe hut gingen we de dag erna naar een waterval en daarna rafting op de rivier. Dat was ook zo ontzettend leuk! Zeker als de rivier wat sneller gaat... heel leuk!!!