Pai & Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Pai & Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Pai & Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

20 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

Nadat we van Chiang Mai en de ladyboy die het hostel runde, afscheid genomen hadden, gingen we op weg naar Pai. Een rit van 3 uur door alleen maar bergen, haarspeldbochten, met chauffeurs die denken dat ze formule 1 courreurs zijn......... toch veilig aangekomen en gelijk een scootert gehuurd voor de dagen dat we in Pai zouden zijn. Pai is een stadje dat erg geliefd is onder backpackers, het ligt in een prachtige vallei en de omgeving verkennen is dan ook echt een must! We hadden een fantastisch bungalowtje net buiten de drukte, midden in de natuur. De eigenaar Noi was ontzettend aardig! In het algemeen zijn de mensen echt zo vrolijk en aardig hier in Thailand, het heeft zijn imago van "land van de glimlach" meeeeer dan waar gemaakt.
Lekker op de scooter samen de omgeving verkend, van watervallen (waarvan er 1 helemaal droog was...) tot tempels en de prachtige scenery telkens weer. Tevens werd/wordt hier opium gemaakt. Af en toe maakte lokale vrouwen een rokend gebaar met hun vingers, of je zin hebt om iets heel erg zwaars te roken... thanks but no thanks dus :-). We hebben ook 1 ochtend vertoefd in een hotspring, waar we een natural beauty behandeling hebben gedaan met klei.. gelukkig hebben we de fotos nog. Ook hebben we een aardbeien farm bezocht en hier aardbeien wijn gedronken, was zeker niet vies.. leuk om te serveren bij een dessert, maar wel in een portglaasje omdat het best zoet is. Ook de canyon van Pai bekeken, erg mooi! Ook hebben we ontzettend lekker gegeten in Pai. Noi adviseerde ons 1 tentje, waar we dan ook heeb gingen. Hartstikke druk en vrijwel alleen maar Thaise mensen.. moesten lang wachten voordat het kwam, maar toen de curries eenmaal kwamen was het echt smullen.. de moeite waard dus.. savonds zijn we weer gegaan! Ook veel rotee pancakrs gegeten en lekker gewandeld over de markt. We kwamen het Nederlandse stel Merel en Thomas weer tegen, die we eerder hadden ontmoet in Vang Vieng, een gezellige avond met hen doorgebracht. Na 2,5e dag zat onze tijd in Pai erop en maken we ons klaar voor de lange reis: Chiang Mai - Bangkok en dan Bangkok - Ko Samui.

De busritten waren comfortabel en uiteindelijk na ruim 24 uur kwamen we bij de ferry stop aan. Met de boot waren we 1,5 uur later in Ko Samui. Dit eiland is vrij groot en erg toeristisch. Veel package vakanties gaan hier naar toe, we hebben dan ook nog geen andere backpackers gezien. Heel toeristisch dus. We hebben een leuke bungalow ook hier en genoten van een volle dag aan het strand, heeeeeeeerlijk. Sinds Nha Trang in Vietnam geen strand meer gehad. En daar regende het vrijwel de hele tijd, dus echt even genieten! Maar dit is niet de reden waarom we naar Ko Samui gekomen zijn, we willen graag nog naar een minder toeristisch en masaal eiland, wat we ook zullen doen later.

We zijn naar Ko Samui gekomen omdat we hier 1 week vipassana meditatie gaan doen. Die gaat vandaag beginnen. Vanmiddag gaan we naar een tempel in de bergen waar we 1 week zullen verblijven. Basis regels: niet praten, niet lezen, jezelf bedekken, geen telefoon, geen enkele afleiding. We gaan puur focussen op mindfulles, d.m.v. meditatie en lessen die we gaan volgen. Elke dag opstaan om half 5, 2 maaltijden per dag (je laatste is om 11.30 sochtends) en om half 10 savonds naar bed. We hebben andere reizigers gesproken die hier heel enthousiast over waren, dus we gaan het ook proberen. We wilden dit in het noorden van Thailand doen, maar alles was volgeboekt tot en met maart, dit was de enige optie.

Het zal een hele grote uitdaging worden, voor ons beiden. Maar voor Debbie misschien nog wel groter, 1 week lang niet praten...........
Je schijnt veel over jezelf te leren omdat je alleen maar bezig bent met je eigen gedachten zonder enkele afleiding.. we zijn erg benieuwd. Het is in ieder geval weer een nieuwe ervaring. Voot wie geinteresseerd is, hier wat meer informatie

Dus even een week disconnecten van alles in een tempel!
Veel liefs van ons!

• 20 Januari 2016 - 09:19

Rianne:

Zet 'm op kletskous! Dikke kus!

• 29 Januari 2016 - 20:32

Nalan Bulakeri:

sevgili çocuklarım,sizi özlemle-heyecanla-gururla izliyorum!yolunuz açık olsun! yaşam sevinciniz bu yolculuk sonrası daha da büyüsün dilerim.sevgiler.... nalan