Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

02 Februari 2016 | Thailand, Ko Lanta

Koh Lanta:
Vanaf Krabi was het 3 uur met de boot naar Koh Lanta. We hebben heerlijk op het dek gezeten en genoten van de zon, zee, de wind, de eilandjes om ons heen, echt prachtig. Eenmaal aangekomen in Koh Lanta vonden we snel een goedkope bamboo bungalow, waar we gelijk besloten 4 nachten te blijven. Nog niet wetende dat we de bungalow zouden delen met een witte kikker (........)!
Die dag hebben we op het strand gewandeld en pad thai en pad see ieuw gegeten savonds. Gelukkig vonden we hier ook weer banana egg roti, die we elke avond op hebben :-D!

De eerste dag hebben we een scooter gehuurd en hebben we het hele eiland bekeken. Veel prachtige strandjes waar we uiteraard stopten om even een duik te nemen. Het toerisme is kleinschalig, dus het is overal heerlijk rustig. Hier kan je nog het gevoel hebben dat je een strand voor jezelf alleen hebt, echt heerlijk!

De tweede dag hebben we een 4 island tour gedaan, een excursie dus. Op het programma: 4 eilandjes bezoeken, veel snorkelenen lunch op het strand. Toen we op de longtailboat zaten, spotten we plotseling 2 dolfijnen op zo'n 20 meter van onze boot. Het was echt magisch, wat was dat bijzonder! Helemaal onder de indruk! Ook het snorkelen was heel erg leuk, allemaal mooie visjes met prachtige felle kleuren. Het water was ook lekker overal. Ook zwommen we door een grot van 85 meter om vervolgens op een verborgen strandje te komen, heel mooi ook. Piraten verborgen vroeger hun schatten hier, we zagen het ook echt helemaal voor ons! Lunch op het strand was ook goed verzorgd. Dus echt genoten van deze heerlijke dag.

De 3e dag zijn we in de buurt van onze bungalow gebleven en naar verschillende strandjes geweest, ook weer zo rustig, super! Wat betreft de kikker, die hebben we elke dag uit de badkamer moeten jagen. Echt niet zo fijn haha, maar goed dat hoort erbij in deze tropische landen.

We vonden Thailand echt geweldig. Heerlijk eten, super lieve mensen overal, prachtige natuur, veel mooie tempels, echt een hele fijne bestemming. Met pijn in ons hart moeten we afscheid gaan nemen, want de dag hierna gaan we naar Maleisië.