Langkawi, maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Langkawi, maleisië - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Langkawi, maleisië

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

04 Februari 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Langkawi:
Na een reis van bijna 6 uur met de bus en boot kwamen we aan in Langkawi. Selamat datang staat met grote letters overal, oftewel: welkom! Al gauw merken we dat de taal erg lijkt op indonesisch, en na wat meer informatie gelezen te hebben blijkt ook dat de talen erg nauw verbonden zijn. Bijna alle vrouwen dragen hoofddoeken, zijn bedekt en zien er kleurrijk uit. Na 2 km gewandeld te hebben met de backpacks (dan doen de schoudertjes toch wel zeer) kwamen we bij ons mooie hotel aan. Het was echt heel luxe en mooi, wat wel lekker was, geen kikkers hier! We verbleven in Kuah, de hoofdstad het eiland, weinig toeristen hier en de sfeer in het stadje doet haast "wild west" aan. 's Avonds lekker fried rice op en tom yam soep en in de duty free shops rondgekeken.

De dag erna hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland gaan rondtouren. Eerst naar een prachtige waterval geweest waar Kaan een frisse duik heeft genomen. De natuur is overweldigend op dit eiland, al rijdend op het scootertje genieten we intens. Ook vinden we wat prachtige stranden waar we even relaxen en zwemmen. We lunchen met een lokale noodle kippensoep, best lekker. Uiteindelijk komen we aan bij Langkawi cable car, die ons mee omhoog neemt. De cable car ging echt heel erg stijl omhoog, erg indrukwekkend was het. Het uitzicht is spectaculair!!! Ook hebben we over de skybridge gewandeld, wat tevens zo ontzettend mooi was. We hebben hier echt een tijd gestaan en genoten van het uitzicht. Fantastische fotos gemaakt ook. Uiteindelijk toen het ging sluiten moesten we weer naar beneden. Met de scooter een uur gereden terug naar Kuah en naar de night market gegaan. Zoveel lekker eten hier, we hebben intens genoten van de verschillende smaken. De 2e dag gingen we naar andere delen van het eiland, ook weer een prachtig strand bezocht en met nasi kandar gelunched. Daarna een flinke klim gedaan naar een andere waterval waar we heerlijk gezwommen hebben, lekker verkoelend na een lange klim! We hadden weer een fantastisch uitzicht op de natuur en cable  car. In de avond weer naar de night market en weer heerlijk gegeten. Vooral de pannekoekjes met suiker, pinda's en zoete mais waren erg lekker. Ook heel vullend! Ook een soort van roti met rundvlees was heel erg lekker. We hebben zo genoten van dit eiland, vinden het jammer dat we het gaan verlaten. Rianne heeft het ons ook zwaar aangeraden, dus bij deze: Dank!!!! We hadden het voor geen goud willen missen. We love Langkawi!

• 10 Februari 2016 - 21:23

Saskia:

Jongens, wat een geweldige reis maken jullie!
    Echt gaaf!!
    veel liefs van mama

• 12 Februari 2016 - 20:37

Nalan Bulakeri:

Heyecan-macera dolu güzel günler birer birer geçiyorrrr...Bu gün dönüş gününe 30 gün kaldııı.Ben de üzülmeye başladım tatil bitecek.....Daha güzel günlerin yaşamınızda başlıyacağına inandığım için de üzülmüyorum.sevgilerrrrrrrrrrrrrrrrr....nalan