Vipassana & Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Vipassana & Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Vipassana & Krabi

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

30 Januari 2016 | Thailand, Krabi

Vipassana:
Een week stilte meditatie zit erop. Het was een hele bijzondere ervaring, met ups and downs. Veel geleerd over het boeddhisme, wat soms vrij negatief overkwam op ons. Het programma was vrij intensief, de bel ging om 04.30 wat betekende dat we op moesten staan. 6 x sitting meditation van een half uur, 3 x walking meditation van een half uur, yogales van een uur, dhamma talks, chanting, een vol programma tot 21.00, daarna naar bed. Ontbijt om 07.30, lunch om 11.30 en dat was de laatste maaltijd. Om 17.30 was er nog wel "tea", met een snee brood of banaan. Onze diepere inzichten zullen we persoonlijk met jullie delen als we weer terug zijn.

Krabi:
Nadat de meditatie week voorbij was, gingen we met de boot terug naar het vasteland. In de haven een bus genomen naar Krabi. Uiteindelijk kwamen we savonds aan en vonden we een prima hotel. Door Krabi town gewandeld en genoten op de foodmarket, waar we allerlei lekkere dingetjes aten. Tot grote verbazing kwamen we onze Amerikaanse vriend Kris weer tegen, waar we in Chiang Mai een leuke tijd mee hadden gehad. Echt toevallig!
De dag erna gingen we met een longtailboat naar "railay beach", een adembenemend mooi strand met robuste rotsformaties eromheen, wat een prachtige natuur hier. We hebben de hele middag genoten. Toen wilden we nog even in Ao Nang kijken, een toeristische badplaats vlakbij Railay, maar toen we daar aankwamen begon het zo hard te regenen, we hebben een uur geschuild in een winkel maar het werd niet minder. Toen maar besloten terug te gaan naar Krabi, waar het uiteindelijk droog was. Nog een nachtje hier voordat we naar Koh Lanta gaan.