Sri lanka: nuwara eliya & galle - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Sri lanka: nuwara eliya & galle - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Sri lanka: nuwara eliya & galle

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

17 November 2015 | Sri Lanka, Galle

Na ons korte verblijf in kandy zijn we per trein naar nuwara eliya gegaan. Een fantastische treinrit met ongelooflijk mooie uitzichten, veel watervallen en veel theeplantages. Het was helaas wel erg regenachtig, eenmaal in nuwara eliya aangekomen (4.5 uur later) was het erg mistig en regende het veel. Onze homestay gevonden, waar de gastvrouwen zaten te genieten van een indiase soap. Een soort van extreem dramatisch gtst, de dames moesten er erg om giechelen.. (en wij weer om hen :))! Vanwege het slechte weer konden we geen kant op, dus zijn we daar gebleven en de dames hebben heerlijk voor ons gekookt: rice and curry! De volgende ochtend hebben we een bus genomen die ons met 8 uur in het zonnige zuiden zou brengen. Onze volgende bestemming: galle! We hebben het fort hier bezocht en troffen ook een nederlands hervormde kerk, erg grappig om zulke dingen aan te treffen in zo'n ver en tropisch land. In de avond hebben we in een indiaas restaurant gegeten, wat ook echt super lekker was. Vandaag hebben we een strand dagje gehad. Genoten op jungle beach en daarna via een tocht door de jungle (de aapjes sprongen over ons heen in de bomen.....) naar het strand van una watuna, waar we met gamba's gedineerd hebben! Overheerlijk!
We vonden Sri Lanka een prachtig land, we hebben erg genoten van alles! Wel heel veel hassle in de straten en onaangename ontmoetingen gehad met vooral mannen op straat, die je toch wel als een wandelende portemonee zien en met je mee blijven wandelen nadat je al 3x "no thank you sir" hebt gezegd.....! Verder wel veel lieve vrouwen en kindjes die veel naar je zwaaien "helloooooooooooooo" :-)
Morgenochtend nog even op het strand, en dan richting het vliegveld... via kuala lumpur gaan we naar ... hongkong!!!! Heel erg spannend weer!!!

• 17 November 2015 - 21:43

Frances:

Hoi Debbie en Kaan, aaaah het ontzettend jammer dat het zo regende in Nuwar Eliya.....Heerlijk om al die verhalen te lezen, ik ga terug in de tijd....haha! Hele fijne vlucht en ben benieuwd naar jullie indrukken van Hong Kong.....:))! xf

• 21 November 2015 - 21:11

Yasmin:

Hallo jullie twee reizigers , erg leuk dat wij jullie kunnen volgen hier op deze site ! Jammer van het weer , maar als NL zijn jullie ja al heel wat regen gewend he ;-)
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en vooral de foto s
    groetjes vanuit België
    Yasmin en Marc