Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

22 November 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Na een lange reis kwamen wij donderdag aan in Hong Kong. Een zeer aangename temperatuur, zo rond de 28 graden. Hong Kong bestaat uit 236 verschillende eilanden, dus een prachtig uitzicht vanuit het vliegveld naar de stad. Aangekomen in een super druk centrum, vonden we al snel ons hostel. Een hok van 6m2 en een piepklein badkamertje van 1m2, kleine accommodaties in Hong Kong zijn heel gewoon. We verbleven in de wjk Tsim Sha Tsui (na 3 dagen beginnen we eindelijk dit een beetje te kunnen uitspreken....) Donderdag avond hadden we afgesproken met een vriend van de universiteit van Kaan, Daniel. We zijn naar een traditioneel chinees restaurant geweest, waar we aparte nieuwe maar vooral lekkere dingetjes hebben gegeten. Daarna gingen we met hem naar Central, het business district van Hong Kong, met een fantastisch uitzicht. Ook wandelde we door Lan Kwai Fong, de uitgaanswijk in Hong Kong. Daniel vertelde ons dat veel dames uit Hong Kong hier een westerse man proberen te scoren, zodat ze omhoog gaan opbde sociale ladder....

Vrijdag zijn we naar het eiland Lantau gegaan,met de fery vanaf Victoria harbour, heel erg leuk. We brachten een bezoek aan de giant buddha en de monnestry ernaast. Ook hebben we het wisdom path bewandeld, erg mooi allemaal. De rituelen, de natuur, de kunst, we hebbem hier erg genoten. In de avond zijn we naar een traditionele markt gegaan en hebben we nog lang gewandeld, wat leeft deze stad zeg!

Zaterdag zijn we naar een chinese tuin geweest en een bjbehorend nunnery, ook buddhistisch. Daarna afgesproken met Tung, een andere vriend van Kaan van zijn universiteit. Bij zijn ouders thuis yasmijn thee gedronken, erg lekker. Daarna een hike gedaan, door prachtige bergen met ook hier aapjes! Uiteindelijk na een flinke wandeling op een fantastisch view point gekomen! Daarna zijn we naar Victoria Peak geweest, de toeristische plek om de skyline te bekijken. Eerst wat gegeten daar boven en toen nam Tung ons mee naar een secret viewing spot, om aan de toeristen te ontsnappen. Echt een fantastisch uitzicht!!!!

We hebben ontzettend genoten, nu op het vliegveld, want we gaan zo naar Hanoi!!!

• 22 November 2015 - 07:48

Frances:

Het klinkt weer allemaal fantastisch... Wat een stad he....! Het bruist...Nou kijk al weer uit naar jullie volgende verslag..:))

• 23 November 2015 - 21:15

Ingrid:

Wat klinkt dat allemaal ontzettend avontuurlijk! Lijkt wel een film! Ik heb je reisverslag voorgelezen aan je vader, hij vindt het zo fijn dat jullie het naar jullie zin hebben! Hier vandaag erg koud geweest, maar dit maar voor een paar dagen. 3 graden was het maar. We zijn allemaal grieperig, maar daar komen we wel overheen! Genieten jullie maar.. op naar Hanoi. xxx Ingrid en je vader

• 23 December 2015 - 12:01

Yasmin Klose:

Hallo jullie twee !
    Bijna kerst en ik lees altijd weer met spanning jullie verhalen ...wat gaaf allemaal zeg.Kan bijna nog steeds niet geloven dat jullie zo veer weg zijn ;-(
    Moets wel lachen over jullie verhaal betreffende de dames uit HONG Kong , aangezien Tristan ( zoon van Marc ) een meisje heeft leren kennen en zij komt nu met de kerst naar België.... hahahahaha.... zal Marc een s laten lezen .... dikke knuffel voor jullie daar in het verre "ergens "... miss jullie !