Don Det, Laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Don Det, Laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Don Det, Laos

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

25 December 2015 | Laos, Don Det Tok

Vroeg in de ochtend zaten we in een minibus gepropt. Het zou 6 uur duren tot de grens met Laos.. de chauffeur reed soms 50 km per uur op een prima weg.. dus erg schoot het niet op. Vlakbij de grens moesten we een uur wachten, dus konden we even wat eten. In een andere bus, de meest slechte bus waar we ooit in hebben gezeten; kapotte stoelen etc, reden we richting de grens. Wat een hobbels weer.. helemaal door elkaar geschut kwamdn we bij de grens aan.

Hier zijn we, excuus voor het taalgebruik, flink genaaid. Een vent regelde alle paspoorten, we moesten hem geld geven voor het visum, hij riep maar wat. Echt dikke scam was het! Toen we onze paspoorten inclusief visum terug hadden en bij de grens kwamen, zagen we dat we 20 dollar te veel hadden betaald, als je een agent aanspreekt daar zegt hij dat je het met die vent moet regelen, maar die man is dan natuurlijk allang met de buit weg.. we waren met een groep van 20 toeristen dus per toerist 10 dollar.. denk dat hij een groot feest ervan geeft! Iedereen was over de zeik! Geen leuk begin van Laos, alhoewel dit nog in Cambodja gebeurde!

Met een ander bus naar de eilanden waar we heen zouden gaan en toen nog met een bootje.. in het donker kwamen we aan en vonden we ons guesthouse. Een heel leuk hutje aan de rivier met 2 hangmatten voor de deur.. heerlijk!!!!

De eerste dag hier hebben we een boottocht gemaakt naar een grote waterval. Wat een prachtige natuur hier.. het is echt betoverend. Lekker gezwommen ook bij de waterval.. maar moest in mijn jurk want alleen in bikini wordt niet gewaardeerd hier... helaas .... in de avond hebben we lekker bij ons guesthouse gegeten en weer in de hangmat gelegen.

De tweede dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we over ons eilandje gaan fietsen. Ook naar een ander eilandje geweest. Daar hebben we ook gezwommen in de rivier, de mekong rivier. Het is overal zo mooi hier, we genieten enorm. Gisteravond was het kerstavond, dit begon voor ons hangend in de hangmat, genietend van de zonsondergang met fruit shakes en frietjes! In de avond hebben we indiaas gegeten wat erg lekker was! We hebben erg genoten van Don Det: been there don det!

Nu gaan we zo vertrekken richting Pakse, om vervolgens met de sleepingbus naar Vientiane te gaan, de hoofdstad van Laos!

Voor iedereen: we wensen jullie hele gezellige kerst!!!!

• 30 December 2015 - 21:31

Nalan Bulakeri:

benim için tekrar okumaya başlamak çok güzel oldu!!! Mutlu olacağınız bir YIL gelsin! öpüyoruzzzzzz

• 31 December 2015 - 12:14

Wilma Streefkerk:

Lieve Debbie en Kaan,

vanwege alle drukte al even jullie niet gevolgd. Wel aan jullie gedacht intussen! Als de Oud en Nieuw dagen voorbij zijn, zal ik eens op mijn gemak alle reisverslagen gaan lezen. Ik hoop intussen dat jullie het geweldig naar je zin hebben.Jullie gaan straks een aantal uren eerder dan wij het Nieuwe Jaar in. Alvast wens ik jullie een mooi begin van 2016 met nog veel meer prachtige avonturen. Eerst nog een paar maanden ver weg en dan met veel verhalen en indrukken weer terug in Nieuwland.
    Een dikke denkbeeldige Gelukkig Nieuwjaars-kus voor jullie beiden en alle goeds gewenst!
    Veel liefs en groeten van Wilma