Hanoi & Ha Long Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu Hanoi & Ha Long Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kaan & Debbie Bulakeri - WaarBenJij.nu

Hanoi & Ha Long Bay

Blijf op de hoogte en volg Kaan & Debbie

27 November 2015 | Vietnam, Hanoi

Ons avontuur begon gelijk op het vliegveld. Hoe komen we naar de stad? Daar het Engels nihil was, stonden we echt voor een uitdaging. Uiteindelijk met veel kleine stukjes informatie kwamen we erachter dat we naar een andere terminal moesten om de local bus te nemen. Toen met de bus naar Hanoi. Eenmaal aangekomen schoten de scootertjes om ons heen. Vonden we voorheen Turkije hectisch qua verkeer,het is er niks bij vergeleken met hier :-D!! We hebben een dag Hanoi gedaan, veel rondgewandeld. Veel noodles gegegeten, springrolls (loempia's)! We wandelden over een markt waar we super grote kikkers levend onthoofd hebben zien worden, waar vervolgens de huid van afgetrokken werd en toen de ingewanden eruit gehaald werden... te gruwelijk voor woorden (Frances ik heb veel aan je gedacht!!!!)...!!!! Ook hebben we een hondenhoofd op de bbq hebben zien liggen.. ze eten echt gruwelijke dingen hier.. ook slang!!!!

Helaas was het Ho Chi Minh museum en masoleum gesloten toen we hier waren, maar zijn er wel langs gewandeld. Ook hebben we Leon gezien, een vriend van Kaan van de basketbal in Leerdam. Hij woont hier nu al een jaar. Met hem noodle soep gegeten, een local biertje gedronken en daarna een fruit sapje gedronken met prachtig uitzicht op een meer!

De dag daarna begon onze excursie naar Ha Long Bay. Eenmaal op de boot naderde we langzaam het prachtige landschap. Helaas was het wel bewolkt, dat bleef ook zo al onze dagen. Die avond logeerden we op Cat Ba island. De dag erna een hike gedaan in een natuurgebied, was erg mooi. Toen lunch in het hotel en daarna naar monkey island. Gelukkig daarna weer terug naar de boot, wat super leuk was. Een eigen hut, hartstikke mooi. Lekker gegeten, local biertjes en daarna begon de populairste activiteit van vietnam: karaoke! Uiteraard waren we van de partij. Erg leuk. De andere koreaanse gasten op de boot waren direct fan van ons!!! Daarna heerlijk geslapen op de boot, kaan heeft gekanoed, debbie helaas niet want ik was erg verkouden, helaas nog steeds... hopelijk gauw beter!

Nog een nachtje in Hanoi om een beetje bij te komen en vanavond gaan we met de nachtbus naar Sa Pa, daar gaan we een wandeltocht maken met een privegids en logeren we in een homestay, erg spannend!!!

• 27 November 2015 - 16:07

Jeanette De Bie:

Hoi Kaan en Debbie zo te zien vermaken jullie je prima,Wij wensen jullie nog heeeeel veeeel plezier.xxxxx
    Groetjes Dave en Jeanette

• 27 November 2015 - 20:46

Mam:

Heey lieverds,
    Getsie!!!!!!! die kikkers!!! Kon je dat aanzien,Deb???
    Sa Pa is werkelijk prachtig,zag ik! Gaaf dat jullie bij locals logeren!
    Wat een trip, lekker door de bergen struinen!!
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!!
    Dikke kus van mam

• 29 November 2015 - 18:34

Nalan Bulakeri:

sevgili çocuklarımız! özlemle sizi izliyoruz.sağlığınıza dikkat edin! güzel gezmeler!!!

• 23 December 2015 - 12:04

Yasmin Klose:

Hallo jullie !
    wat heftig om over te eetgewoontes te lezen betreffende honden en kikkers...maar goed .... Ieder zijn goesting he ;-)
    Wat leuk dat jullie er nog bekende tegen gekomen zijn,...erg leuk ...en hopelijk ben jij weer wat op geknappt Debbie!.... xxx